○ 관련 : 동방대전쟁(THBBB) 추가 캐릭터팩(1.5)을 무료배포로 공개 (11/16 플레이어 캐릭터 텐시 추가)
에… 심유경입니다. 안녕하세요?
서클 My ACG 스튜디오의 동방 2차창작 게임인 동방대전쟁 ~Touhou Big Big Battle 쪽으로 큰 갱신이 있었습니다.
게임 내에서 사용가능한 DLC 캐릭터 팩 추가 발매 및 배포, 게임 내 시스템 및 밸런스 조정으로 많은 내용이 갱신되었더군요.
이 게임은 현재 얼리엑세스 게임이기도 한지라 제작진이 열심히 작업하여 게임이 변하는게 눈에 보이는 것 같습니다.
추가 내용들을 살펴보면...
우선 지난번 글에서 다룬 캐릭터팩 1.5 이후로
캐릭터팩 2.0 (유료 DLC) 과 2.3 팩(무료 DLC) 추가가 있었습니다.
캐릭터팩2 쪽은 구입 후 추가되는 형태였고
무료 배포인 2.3 쪽은 설치하면 삼월정 세요정이 추가되는 것으로 기존 캐릭터 풀에 포함되어 인게임 재화로 뽑아서 획득하는 구조더군요.

루나챠 겟...!
다행히 C등급 유닛들인지라 쉽게 뽑혔습니다.
성능은... 각자의 능력 외에도 셋을 모두 뽑으면 능력치가 향상되는 것도 보였습니다.
그리고 게임 밸런스나 시스템 면으로도 많은 갱신이 있었습니다.
특히 게임 시스템 부분 조정과 리플레이 기능 추가가 눈에 띄는군요.
자신의 게임 리플레이 뿐만 아니라, 서버 랭크 게임에서 이뤄진 경기들을 (최신 15 경기 정도) 리플레이로 연구해볼 수 있는 부분이 돋보였습니다.

서버 랭크 게임의 최근 경기 리플레이들
그리고 그밖에 게임 내 기능 추가 및 밸런스 조정들도 많더군요.

새로워진 덱 편집 화면, 다양한 필터링 항목이 추가 (맨 위)

맵의 변화로 위아래가 좀 더 넓어지고, 라인의 포탑 4개를 다 부수면 이기는 방식으로 변경
(최종포탑 위치가 본진 가운데로 조정되고, 이를 부수면 승리함.)
캐릭터들도 많은 버프/너프가 있는 모양이었습니다.
(잘 쓰이지 않는 캐릭터들을 중심으로 다양한 버프, 너무 강하다는 평을 받는 캐릭터들 중심으로는 너프)
한글 데이터도 좀 더 추가된 모양이니 게임을 즐기시는 분들께서는 참고해주세요.
아직 완벽하진 않은 것 같지만... 추가적으로 갱신되리라 생각됩니다.
이 게임에 관심있으신 분들께서는 참고해주세요.
그럼 저는 이만.. 읽어주셔서 감사합니다.
에… 심유경입니다. 안녕하세요?
서클 My ACG 스튜디오의 동방 2차창작 게임인 동방대전쟁 ~Touhou Big Big Battle 쪽으로 큰 갱신이 있었습니다.
게임 내에서 사용가능한 DLC 캐릭터 팩 추가 발매 및 배포, 게임 내 시스템 및 밸런스 조정으로 많은 내용이 갱신되었더군요.
이 게임은 현재 얼리엑세스 게임이기도 한지라 제작진이 열심히 작업하여 게임이 변하는게 눈에 보이는 것 같습니다.
○ 관련 페이지 :
https://store.steampowered.com/app/878380/__Touhou_Big_Big_Battle/
东方大战争 ~ Touhou Big Big Battle
동방대전쟁 ~ Touhou Big Big Battle (스팀 페이지)
추가 내용들을 살펴보면...
우선 지난번 글에서 다룬 캐릭터팩 1.5 이후로
캐릭터팩 2.0 (유료 DLC) 과 2.3 팩(무료 DLC) 추가가 있었습니다.
https://store.steampowered.com/app/984000/__Touhou_Big_Big_Battle__Character_Pack_2/
东方大战争 ~ Touhou Big Big Battle - Character Pack 2
https://store.steampowered.com/app/939030/__Touhou_Big_Big_Battle__Character_Pack_23/
东方大战争 ~ Touhou Big Big Battle - Character Pack 2.3
캐릭터팩2 쪽은 구입 후 추가되는 형태였고
무료 배포인 2.3 쪽은 설치하면 삼월정 세요정이 추가되는 것으로 기존 캐릭터 풀에 포함되어 인게임 재화로 뽑아서 획득하는 구조더군요.

루나챠 겟...!
다행히 C등급 유닛들인지라 쉽게 뽑혔습니다.
성능은... 각자의 능력 외에도 셋을 모두 뽑으면 능력치가 향상되는 것도 보였습니다.
그리고 게임 밸런스나 시스템 면으로도 많은 갱신이 있었습니다.
https://steamcommunity.com/games/878380/announcements/detail/1693813568234873713
12月5日早上5点50,游戏版本更新,大量角色调整,地图调整,录像系统,检索系统,三月精DLC发布
(12월 5일자 갱신 내용 안내, 대규모 캐릭터 조정, 맵 조정, 시스템 개선, 삼월정 DLC 배포 등)
Connection Issue
Improved the Steam issue within China that prevent the game to be connected with server,where players might still need to wait up to 2 minutes to enter
Deck cataloger
Deck now have tabs to increase the search efficiency when players browse through their massive deck to find the right minion.
Now players can use the follow groupings : S,A,B,C , Unit types , Cost to find them easier
Replay mode
Now players can watch their battle records
Players can now watch their battle replays
Now players can watch the top 15 of the Server's replay (to learn)
Map change
Defensive towers at each side increased to 4
If the towers are still standing, enemies will not be able to capture the flag
Reason
Before the change, with only 1 tower, it is too easy, but with 2 it has suddenly become too hard.A "blitzkrieg" squad could easily demolish the 2 towers at wave 10, and faces not much of an opposition. Worse still ,it could lead to a stalemate, thus we sort of changed the towers by increase its numbers but reduce the HP (a bit) , to allow the attacking side to be creative, while the defending side won't have to abandon the resources at the middle of the map. (This is also a nerf to the Aki sisters
Player Character
Marisa,
Magicannon Cost increased to 140
Reimu,
Phantom Seal cost increased to 40
Reason for the change
Most AOE skills have the tendency to literally rip through minions and PC alike, we changed the cost to make it more or less a "late stage" attack, so that it won't be too OP at the start
1:Yukari
Now when the Hero (player character) resurrects, she will no longer teleport right next to them
As long as when she spawns in and the PC is dead, she will forgo the teleport
Attack speed reduced
Base reduced to 0.45/s
Bugs reduced to 0.3/s
2:Sanae
Changed the proc chance for the Divine Wind
Now apart from the occasion attack proc, for every 20 sec, every first attack will be a Wind hit.
Proc chance for attack is reduced to 30% however
3:Ran
Revamp the Damage reduction Spell
Trigger requirement - changed from Triggers when Ran spots enemies (20 range) to Chen spots enemies (5 range) AKA reduced trigger range
The buff where both Chan and Ran will receive 60% less damage for 8 sec is changed to
Chen's attack speed is increased to 35%, damage increased to 35%, movement increased by 35% and receives 35% less damage, lasts 4 secs
4:The Capt
Boat Spell - Now the boat's Base speed is reduced to 3.4
But upon contact with hostiles , will receive a 30% speed buff for 5 sec (to run)
Anchor Spell
After hoisting herself over , she will receive a 30% damage reduction buff for 2 sec
5:Flandre
Crit Spellcard
Now during Crits, apart from dealing massive damage to the target that's being hit directly, surrounding enemies will also receive a 9% AOE Damage
6:Yamame
Web Spell card - release distance reduced to 9
Duration reduced to 1.6 sec
Web is now a AOE attack, which could also snag up all air units within a range of 3.5
Snagged units will receive 50% more damage
7:Nagae
Base attack range reduced by 1
Chain lightning now builtin
Chain lightning damage reduced to 18
Thunder cloud spell - now all units that hits the clouds will be stunned for 0.3 sec, unable to attack or move
Lightning Spell- now all units being struck by lightning will be stunned for 0.3 sec, unable to move or attack, and Nagae's first attack will have a 1005 chance of proc-ing Chain lightning
8:Koishi
Base damage increased to 26
Base movement speed reduced to 3.7
Base HP reduced to 50
Now upon cloaking , she will receive a 30% reduced damage buff
Cloaking duration increased to 1.5 sec
9:Rumia
HP reduced to 36
10.Tatara
Damage increased to 13
Fixed the bug that enemies that are under the effect of Horrify still can move around
Fixed the bug that enemies that are under the effect of both Horrify and cold are not getting the slow proc
Reduce Horrify radius to 0.5
Increase Horrify cooldown to 16
11: Pad maid
Time stop duration reduced to 2.15 sec
12:Reiuji
Bombardment Spell attack speed reduced to 1.06 hits per sec (1 shot has 3 hits)
13:Komachi
Switch teleport's damage reduction reduced to 55%
Now Switch teleport CAN NOT be used against the Tank on the enemy team,and can only be used on the supports that are behind the Tanks
14:Hong Meirin
All the buffs she consume (time control, flight dist etc) duration now reduced by 40%
15:Yugi
All the buffs she consume (time control, flight dist etc) duration now reduced by 65%
16: Alice
Cost reduced to 28
Shanghai's Attack speed reduced to 1.95/s
17:Ran
Cost reduced to 32
Ran's damage increased by 1
Chen's HP is reduced
Ran's HP is reduced
Others
New ver now support the latest Character DLC
특히 게임 시스템 부분 조정과 리플레이 기능 추가가 눈에 띄는군요.
자신의 게임 리플레이 뿐만 아니라, 서버 랭크 게임에서 이뤄진 경기들을 (최신 15 경기 정도) 리플레이로 연구해볼 수 있는 부분이 돋보였습니다.

서버 랭크 게임의 최근 경기 리플레이들
그리고 그밖에 게임 내 기능 추가 및 밸런스 조정들도 많더군요.

새로워진 덱 편집 화면, 다양한 필터링 항목이 추가 (맨 위)

맵의 변화로 위아래가 좀 더 넓어지고, 라인의 포탑 4개를 다 부수면 이기는 방식으로 변경
(최종포탑 위치가 본진 가운데로 조정되고, 이를 부수면 승리함.)
캐릭터들도 많은 버프/너프가 있는 모양이었습니다.
(잘 쓰이지 않는 캐릭터들을 중심으로 다양한 버프, 너무 강하다는 평을 받는 캐릭터들 중심으로는 너프)
한글 데이터도 좀 더 추가된 모양이니 게임을 즐기시는 분들께서는 참고해주세요.
아직 완벽하진 않은 것 같지만... 추가적으로 갱신되리라 생각됩니다.
이 게임에 관심있으신 분들께서는 참고해주세요.
그럼 저는 이만.. 읽어주셔서 감사합니다.
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